T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / DARGEÇİT - YONCALI İMAM HATİP ORTAOKULU

Haberler

May

KONU: Din Öğretimi Genel Mürdürlüğü Mesleki Uygulama Esasları çerçevesinde ,öğrencilere örnek olacak,lider ya da mentörün öğrencilere tanıtılması Okulumuzdaki 7. Sınıf öğrencilerine güzel ahlaklı insanlar olmanın islam dini için önemini ve kendi mesleğinin gerek ve sorumlulukları üzerine sohbet etmek için köy imamı Mücahit bey okulumuzda misafir edildi. Kişinin duyguları, düşünceleri,karakterleri, fiziksel becerileri ve sosyal becerileri eğitimin konusudur. Çocukların evde ailesi, okulda öğretmeni ve arkadaşlarının etkisiyle davranışları şekillenir. Deneyimledikleri iyi ve kötü bütün yaşantıları benliğine şekil verir. Çocuk çevresiyle etkileşim halinde gelişir ve olgunlaşır ve gelecekte topluma dahil olacak bir yetişkin olmaya hazırlanır. Dolayısıyla erken yaşlarda gördükleri iyi ahkalı da kötü ahlakı da büyüdüklerinde topluma yansıtacaklardır. Köyümüzün imamı İslam dininde güzel ahlakın yerini anne ve babaya karşı saygılı olmanın önemini, konuşurken tatlı dilli olmanın iyiliğini, dedikodu yapmanın nasıl zararlar verebileceğini dürüst ve çalışkan olmak gerektiğini Hz. Muhammed (S.a.v.)’in hayatından ve davranışlarınan örnekler vererek anlattı.İdeal din eğitiminin hedefi çocuğun kendisini yaratan büyüten,besleyen ve terbiye eden Rabbini bilmesi ve güzel ahlaklını benimseyerek yaşaması gerektiği üzerine öğrencilerle sohbet etti.Mesleğinin topluma yol gösterdiğinden güzelliklerinden ve zorluklarından bahsetti.

May

2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı Mayıs ay KTS (Kalite Takip Sistemi) etkinlikleri kapsamında 2022 yıl Süleyman Celebi yılı olarak kabul edilmiştir. Bu nedenle öğrencilere inanç, ahlak, hoşgörü, sevgi, saygı ve barış gibi erdemleri kazandırmak amacıyla etkinlikler düzenlenmiş ve yine bu kapsamda Süleyman Çelebi'yi anmak amacıyla öğrencilere Süleyman Çelebi'nin hayatıyla ilgili belgesel izletilmiştir. Süleyman Celebi ve onun ölümsüz eseri dolayısıyla Peygamberimiz Hz. Muhammed'in (s.a.v ) hayatının ve düşüncelerinin öğrencilerimizle paylaşılmıştır.

Sunumu okulumuz Din Kültürü ve Bilgisi Öğretmeni Ziynet Bora yapmıştır.

May

2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı Mayıs ayı KTS(Kalite Takip Sistemi) etkinlikleri kapsamında Akademik Gelişim, Kariyer Planlama ve Üniversiteye Hazırlık alan başlığı adı altında Rehberlik birimleri öncülüğünde öğrencilerin ilgi, tercih ve yetenekleri dikkate alınarak öğrenciler için Etkili Soru Çözme konusunu okulumuzdaki 8.sınıf LGS’ye girecek olan öğrenciler  Betül TEMURTAŞ danışman öğretmenin sorumluluğunda bilgilendirilmiştir.

 

                    Etkili Soru Çözme konusunda testlerde neden yanlış yaptıklarına dair yazılı ve sözlü olarak öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri sağlanmıştır. İyi bir şekilde test çözmeleri için gerekli ipuçları öğrencilere anlatılmıştır.

 

                    Öğrencilere verilen etkili soru çözme teknikleri şunlardır:

Konuyu öğrendikten sonra test çözün.

Soruda verilenlere dikkat edin.

Sorulara ön yargılı yaklaşmayın.

Turlama tekniğini kullanın.

Farklı zorluk seviyelerinde testler çözün

Farklı kaynaklardan çözün.

Konuyu öğrendikten sonra test çözün.

Soruda verilenlere dikkat edin.

Sorulara ön yargılı yaklaşmayın.  

May

Yoncalı İmam Hatip ortaokulu olarak, KTS eğitim ortamları ve fiziki imkânlar alanı etkinliği kapsamında öğrencilerimize daha zenginleştirilmiş eğitim ortamları sunmak ve öğretimde çeşitliliği sağlamak amacıyla Kur'an-ı Kerim sesli okuma odaları oluşturulmuştur.

 

Okulumuzda öğrencilerin özellikle Kur'an-ı Kerim derslerindeki başarılarını artırmak ve onların mesleki yönden gelişmelerine katkıda bulunmak amacıyla ve öğrencilerimizin daha rahat bir şekilde Kur'an-ı Kerim'i okuyup çalışabilmeleri amacıyla U düzeninde Kur'an-ı Kerim okuma odası oluşturulmuş  ses sistemi ve projeksiyon ile desteklenmiştir.

 

Öğrencilerimizin müsait olduğu vakit ve derslerde de kullanmaları için oluşturulan Kur'an okuma odası, öğrencilerimize zenginleştirilmiş eğitim ortamı ve öğretimde çeşitlilik imkanı sağlamaktadır.

 

Ayrıca Kur'an karinelerine ait ses kayıtları ve videolar etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Kitaplığında ise tecvit ve Kur'an kıraati kitapları mevcuttur. Panoları Kur'an kıraati ile ilgili hat ve levhalar ile zenginleştirilirken Kur'an okuma odasının fiziki anlamda da göze hitap etmesi sağlanmıştır.

May

Ülkemizde her yıl mayıs ayının ilk haftası Bilişim Haftası olarak kutlanmaktadır. Bu kapsamda bilişim teknolojileri ve internetin bilinçli, güvenli, etkin kullanımı yönünde toplumun farkındalığının, bilinç düzeyinin artırılmasını, aşırı, zararlı düzeyde kullananlara danışmanlık hizmeti verilmesini ve gerekli hallerde tıbbi yardıma erişmelerinin sağlanması amacıyla Davranışsal Bağımlılıkla Mücadele Programı yürütülmektedir. Yine bu doğrultuda birinci basamakta bilişim teknolojilerinin aşırı, zararlı kullanımında çocuklara, gençlere ve yetişkinlere psikososyal destek ve danışmanlık hizmet sunulmaktadır.

Davranışsal Bağımlılık: Vücuda alınan herhangi bir bağımlılık yapıcı madde olmadan, kişinin belli bir davranışı yaparak rahatlama ve huzur hissetmesi, başka bir deyişle kendini ödüllendirmesi olarak tanımlanabilir. Davranışın ödüllendirici özelliği zaman içerisinde bu davranışa bağımlılık geliştirilmesine zemin hazırlar. Davranışsal bağımlılıklar fiziksel hastalık riski oluşturmakla birlikte, daha çok psikolojik ve sosyal problemlere neden olmaktadır. Davranışsal bağımlılıklar karşımıza çeşitli şekillerde çıkmaktadır: kumar bağımlılığı, oyun bağımlılığı, internet ve teknoloji bağımlılığı, alışveriş bağımlılığı vb.

Teknoloji Bağımlılığı: Teknolojiyi kullanmada ve onunla ilişkide kişinin iradesini kaybetmesi,  kendini denetleyememesi ve onsuz bir yaşam sürememeye başlaması hâlidir.

İnternet Bağımlılığı: İnternet, diğer teknolojilerden farklı olarak, sınırsız çevirim içi materyalin aktif olarak kullanımıdır. Tek tuşla, aranılan içeriğe hızlı bir şekilde ulaşılabilir, karşılanabilir, ödenebilir, isim belirtilmeden kullanılabilir. İnternet bağımlılığı diğer bağımlılıklara göre daha erken yaşlarda başlamaktadır. Özellikle 12-18 yaşları riskin en yüksek olduğu dönemler olarak görülmektedir.

Oyun Bağımlılığı: İnternetin, genellikle diğer oyuncularla oyunlar oynama ile klinik olarak önemli bir bozukluk ve sıkıntıya yol açan, sürekli ve tekrarlayıcı kullanımı olarak tanımlanmıştır.

Davranışsal Bağımlılıkların (teknoloji, internet, oyun vb) belirtileri;

  • Aşırı zihinsel meşguliyet,
  • Duygudurum değişkenliği,
  • Bağımlı olunan davranışın bırakılamaması ya da kontrol edilememesi,
  • Bağımlı durumdan alınan hazın her defasında yetersiz kalması,
  • Kullanım miktarının ya da süresinin artırılması, zamanının büyük kısmının bağımlı olunan şeye yönelik harcanması,
  • Bağımlı olunan durumdan uzak kalınca huzursuzluk, uykusuzluk, öfke gibi yoksunluk belirtilerinin ortaya çıkması,
  • Ruhsal, sosyal, adli ya da bedensel bir sorun oluşturmasına rağmen teknolojinin kullanılmaya devam edilmesi
  • Kişiler arası çatışma ve tekrarlama gibi bağımlılığın ana bileşenleri temel belirtilerini oluşturur.

            Sağlıklı İnternet ve Teknoloji Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

  • Kişinin kendi koşulları içerisinde makul sayılabilecek bir sürede,
  • Açık bir amaç doğrultusunda,
  • Gerçek iletişim ile internet üzerinden iletişim farkının ayrımına vararak,
  • Farklı/sanal bir kimliğe bürünmeden kullanma biçiminde tanımlanır.

     

             Davranışsal Bağımlılıklarla ilgili öneriler;

  • Alternatifler Oluşturun:

    Evde, okulda ya da ev/okul dışında severek yapabileceğiniz alternatifler bulun. Bu bir spor ya da hobi çalışmasına katılmak olabilir, okulda sınıfça ya da evde ailece oyunlar oynamak veya sohbet etmek olabilir.

  • Hep Oturmak Olmaz:

    Sürekli teknolojik alet başında olmak, fiziksel aktivitemizi kısıtlayarak hareketsiz bir yaşam sürmemize sebep olur ve bu durum sağlığımızı olumsuz etkiler.

  • Ortak Vakitleri Çoğaltın:

    Aile olarak geçirdiğiniz ortak vakitlerin olmasına ve bu vakitlerde herkesin birlikte olmasına özen gösterin. Özellikle kahvaltı ve akşam yemeklerini beraberce yemeye dikkat edin.

  • Zaman Sınırlaması Şart:

    İnternet ve oyun ile geçireceğiniz zamanı başından planlayın.

  • Sosyal Beceriler Edinin:

    Yeni sosyal becerilerin kazanılması davranışsal bağımlılıkların tedavisinde oldukça faydalı olabilmektedir. Kendini ifade edebilme, iletişim becerilerine sahip olabilme, öfke kontrolü, zaman yönetimi becerilerine sahip olabilme vb.

  • Dış Durdurucu Kullanın:

    Makul süreyle teknoloji kullanımlarınızın hemen ardına yapılması zorunlu bir iş planlayabilirsiniz.

  • Kendinize Hedefler Koyun:

    Teknoloji kullanımınıza makul bir zaman sınırlaması koyabilir ve bu süreyi yavaş yavaş azaltabilirsiniz.

  • Hatırlatıcı Kartlar Kullanın:

    Teknolojinin bağımlı kullanımının neler kaybettireceğini hatırlatıcı kartları evinizin uygun yerlerine asabilirsiniz.

Nis

Köy muhtarımızın, imamımızın idareci ve öğretmenlerimizin katılımı ile 8.sınıflarımız için geleneksel iftar yemeğimizi bu sene de gerçekleştirdik. Destek olan, emeği geçen bütün arkadaşlarımıza teşekkür ederiz.

Nis

Çocuklarımızın gülen yüzleri, geleceğimize umutla bakmamızı sağlar. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun!”

Nis

Kuran-ı Kerim'in Ana Konuları ve Muhtevası (KTS)

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Mesleki Uygulama ve Esasları çerçevesinde öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttıracak her ay Kalite Takip Sistemine kaydedilmek üzere çalışmalar yapılmaktadır.

Nisan  ayı KTS kapsamında Kuran-ı Kerim'in ana konuları ve muhtevasına yönelik 8. Sınıf öğrencilerimize Yoncalı İmam Hatip Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Mahsum ÇETİN tarafından seminer verildi.

Seminerde Kur'an-ı Kerim'in ana konuları olan İnanç Esasları, İbadetler, Ahlak Kuralları, Sosyal Hayat ve Kıssalar hakkında Ayet ve Hadislerden hareketle  bilgilendirmeler yapıldı

Nis

Okullarda Ramazan Ayında “Ramazan Sandığı” Uygulaması Hayata Geçirilir 

 

 

Okulumuzda uygulanan KTS etkinliklerinden değerler eğitimi, bilim, sanat,spor, sosyal ve kültürel etkinlikler kapsamında Ramazan ayı sebebiyle öğrencilerimizle birlikte depremde zarar görüp ilçemizde ikamet eden vatandaşlarımıza maddi yardım ve erzak yardımında bulunduk. Öğrencilerimize ve öğretmenlerimize gönüllü olarak yaptıkları yardımlardan ötürü teşekkür ederiz.

Nis

Öğrencilerin teneffüslerini değerlendirmesi açısından zengin imkanlar sunan fiziksel çevreye ihtiyaç vardır. Çevrenin sunduğu bu imkanlar Öğrencilerin teneffüslerinde ve boş vakitlerini değerlendirmede, arkadaşlarıyla sohbet etmede veya kitap okuma etkinliklerinde kullanım alanı sunmaktadır. Bizlerde okulumuzun bahçesinde bir köşe ayırarak bu imkanı öğrencilerimize sunmaya çalıştık.

Nis

6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş merkezli meydana gelen depremde 11 ilimiz etkilenmiştir. Hükmen şehit olan vatandaşlarımız için Yoncalı İmam Hatip Ortaokulunda  Kur'an- ı Kerim okunup hatim indirilmiştir.

Nis

Akademik Gelişim, Kariyer Planlama ve Üniversiteye hazırlık Alanı kapsamında okullarda rehberlik birimleri öncülüğünde öğrencilerin ilgi, tercih ve yetenekleri, ruhsal ve fiziksel gelişimleri dikkate alınarak çok yönlü ve etkin rehberlik hizmetleri yürütülebilmesi amacıyla okulumuz Yoncalı İmam Hatip Ortaokulundaki okulumuz Matematik öğretmeni Vildan Demiral tarafından tüm sınıf rehber öğretmenlerine Mentörlük ve Öğrenci koçluğu eğitimi verildi. Eğitim kapsamında daha önce gerçekleştirilen koçluk plan ve programları incelendi sonuçları değerlendirildi ve Türkiye’ deki faklı okullarda gerçekleştirilen Mentörlük ve Öğrenci koçluğu çalışmaları slaytlar üzerinden anlatıldı.

Nis

Nisan ayı KTS faaliyeti kapsamında okulumuzda görev yapmakta olan  öğretmenlere ve eğitim yöneticilerine E-Okul-MEBBİS,EBA uygulamaları,ve gerekli görülen internet sitelerinin nasıl kullanacağı ve neler yapılabileceği ile ilgili seminer verilmiştir.

 

Semineri okulumuz İngilizce Öğretmeni Selçuk GÜLSOY düzenlemiş ve anlatmıştır.E-Okul-MEBBİS,EBA da neler yapılacabileceği incelenmiş ve anlatılmıştır.Gerekli görülen internet siteleri:dogm.meb.gov.tr,religiouseducation.meb.gov.tr,dinogretimi.meb.gov.tr,dkab.meb.gov.tr,dinogretimiokullar.meb.gov.tr,hafiz.meb.gov.tr,dogm.eba.gov.tr gibi web siteleri ile ilgili bilgi verilmiş ve neler yapılabileceği ve nasıl kullanılacağı gösterilmiştir.Seminere Fen Bilimleri Öğretmeni Betül TEMURTAŞ,Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Ziynet BORA,Matematik Öğretmeni Vildan DEMİRAL,Ana Sınıfı Öğretmeni Hatice AKKAYA,Matematik Öğretmeni Diren YILDIZ katılmıştır.Seminer anlaşılmayan yerlerin anlatılması ve soruların cevaplandırılması ile son bulmuştur

Mrt

 

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından mart ayında yapılmak üzere ve KTS işlenilmek üzere Ziynet BORA tarafından  Öğretmen ve yönetici alanını kapsayacak şekilde ‘’ Kişisel ve mesleki gelişim için kişisel öğrenme ağı oluşturma’’ konulu seminer düzenlenmiştir.

İnovatif fikirler ile teknolojide ve bilimde yaşanan gelişmeler sonucunda büyük bir bilgi patlamasını da beraberinde getirdi. Sürekli yeni fikirler, araştırmalar, bilimsel gelişmeler. Bu yeniliklerin hepsini yakalamak, bilgilerin üzerine çalışmak, yenilikleri kendimize adapte etmek ve bunları aktaracak şekilde uzmanlaşmayı zaruri hale getirmiştir.

Uzmanlaşmayı bu kadar zor hale getiren durum karşısında ne yapabiliriz? Her yerden bilgi yağarken biz bu bilgilerden nasıl yararlanabiliriz? Bu soruların cevabı “Kişisel Öğrenme Ağı.

Seminerde bir öğretmenin kendisini mesleki ve kişisel alanda sürekli olarak geliştiren kendisini geliştirmeyle ilgili fırsatları ve olanakları araştıran ve değerlendiren, bilgi ve yaşamayı öğrenen bir kişilik özelliğine sahip olması gerektiği vurgulanmakla birlikte öğrencilerin sosyal ve kültürel farklılıklarını, yaptıklarını ve ilgilerini dikkate alarak en yüksek düzeyde öğrenmeleri ve gelişmeleri için çaba harcamaları gerektiği hakkındaB seminer düzenlenmiştir.

Seminere Türkçe Öğretmeni Özge Özel ÇELİK, Rıdvan KANCA Matematik Öğretmeni Vildan DEMİRAL, Fen Bilimleri Öğretmeni Betül TEMURTAŞ, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Mahsum ÇETİN, Sosyal Bilgiler Öğretmeni Ruken ÇOKU, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Nihat AKBULUT katılmıştır.

Mrt

Öğrencilerimize Sesli kitap okuma alanları oluşturuldu.

KTS Eğitim ortamları ve Fiziki imkânlar alanı faaliyeti kapsamında "Okullarda öğrencilerin faydalanacağı sesli kitap okuma alanları oluşturulur," etkinliği düzenlenmiştir.

Okulumuz öğretmenlerinden Nihat AKBULUT eşliğinde öğrencilerimize ilk olarak kitap okumanın önemi hakkında gerekli bilgilendirme yapıldı. Okulda öğrencilerimizin faydalanacağı ve  sesli olarak kitap okuyabilecekleri başta kütüphanemiz olmak üzere okulumuzun uygun olan yerlerinde sesli olarak kitap okuma etkinliği düzenlenmiştir.