Din öğretimi genel müdürlüğü mesleki uygulama esasları çerçevesinde öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırmak için İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerine Milli ve manevi değerler kapsamında Çanakkale Zaferi, Kurtuluş Savaşı başta olmak üzere Şühedayı anma programı düzenlendi ve hatimler indirildi.
Şehitleri anma programı düzenlenerek öğrencilere şiirler günün anlam ve önemini belirten yazılar okutulmuştur.
ÇANAKKALE ZAFERİNİN ANLAMI VE ÖNEMİ NEDİR?
18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi, her yıl 18 Mart günü tüm Türkiye'de kutlanılan millî gündür. I. Dünya Savaşı sırasında 18 Mart 1915 tarihinde Osmanlı İmparatorluğu'nun zaferiyle sona eren Çanakkale Deniz Savaşları'nın anıldığı bu özel gün, her sene kutlanmaktadır. Başta Çanakkale olmak üzere tüm Türkiye'de resmî makamlarca çeşitli programlarla kutlanmakta ve şehit olan Türk askerleri anılmaktadır.
Çanakkale Savaşı Türk Tarihine damga vurmuş bir savaştır. Bu savaş tarihimize adını altın harflerle yazdırmıştır. Türk Milleti bu savaşta pek çok kardeşini kaybetmiştir. Ancak yine de millet birlikolmuş ve çok büyük bir zaferi elde etmiştir.
KONU:Öğrencilere yönelik akademik başarı verimli ders çalışma teknikleri, motivasyon zamanın kullanımı, sınav kaygısı ve YKS -LGS sınav sistemleri ile ilgili seminerler verilir.
Bu yıl LGS sınavına girmeye hazırlanan 8.sınıf öğrencilerimize bu yılki sınavın içeriği, sınava dahil edilen, dahil edilmeyen konular ve sınav takvimi hakkında bilgilendirme semineri yapıldı. Öğrencilerle etkili ders çalıma ve not tutma teknikleri, sınav anında zamanı kontrol edebilmek için yapılabilecek çalışmalar ve sınav kaygısıyla baş edebilme yolları hakkında konuşuldu.
LGS merkezi sınavında oturumlar, sınav süreleri, soru sayıları ve ders dağılımlarında herhangi bir değişiklik yapılmadı. Geçen yıl olduğu gibi 2023 yılında da sınav uygulaması iki oturum halinde gerçekleştirilecek. Öğrencilere hepsi çoktan seçmeli toplam 90 soru sorulacak. 10 İlimizde yaşanan deprem felaketi nedeniyle bu yıl öğrencilerimiz ikinci dönem konularından sorumlu olmayacaklar, sınav konuları sadece 1.dönem konularını kapsayacak.
Son yayınmlanan LGS kılavuzunda, resmi ve özel ortaokullar, imam hatip ortaokulları ve geçici eğitim merkezlerinin 8'inci sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, proje okulları, mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına öğrenci seçmek amacıyla yapılacak merkezi sınavla ilgili usul ve esaslara yer verildi.
Resmi, özel ve imam hatip ortaokullarının 8'inci sınıfında öğrenim gören tüm öğrenciler, 3 Nisan 2023'ten itibaren merkezi sınav başvurularına dair bilgilerini e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden görebilecekler.
Başvuru işlemleri elektronik ortamda gerçekleştirileceğinden bilgileri güncel olmayan öğrenciler bu durumu, kayıtlı oldukları okul müdürlüklerine bildirecekler. Okul müdürlükleri, öğrencilerin bilgilerini (fotoğraf, MERNİS-nüfus kayıtları, zorunlu yabancı dil, muafiyet durumları, denklik kayıtları, sınav tedbir hizmeti gibi) 13 Nisan 2023'e kadar kontrol ederek gerekli güncelleme işlemlerini tamamlayacaklar. Öğrencilerin elektronik ortamdaki bilgilerinin güncelliğinden okul müdürlükleri sorumlu olacak.
Öğrencinin sınav giriş yeri, salonu, sıra numarası, alacağı sınav tedbir hizmeti gibi bilgiler, 26 Mayıs'ta e-Okul Veli Bilgilendirme Sisteminden ilan edilecek.
Fotoğraflı sınav giriş belgesi, 26 Mayıs'tan itibaren elektronik ortamda okul müdürlükleri tarafından alınacak, mühürlenerek onaylandıktan sonra öğrencinin sınava gireceği salon ve sırada hazır bulundurulacak.
Nakil, zorunlu ikamet değişikliği, yurt dışından gelmiş olanlar, tayin nedeniyle yer değişikliği gibi mücbir sebepten başka illerde bulunan öğrencilerin velileri, öğrencinin durumunu anlatan dilekçe ve belgeler ile sınava girmek istedikleri il veya ilçe milli eğitim müdürlüklerine 30 Mayıs'a kadar başvuru yapacaklar.
Dilekçeler sınav öncesinde oluşturulacak Bölge Sınav Yürütme Komisyonları tarafından değerlendirilerek başvurusu uygun görülen öğrencilerin sınava katılmaları sağlanacak.
Doğal afet, karantina, yangın ve benzeri olağanüstü durumlarda Bölge Sınav Yürütme Komisyonunun teklifi üzerine MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nün uygun görüşü ile öğrencinin sınav yeri değiştirilebilecek.
Kılavuza göre, sınavın birinci oturumu Türkiye saatiyle 09.30'da, ikinci oturumu ise saat 11.30'da başlayacak. Birinci oturumda öğrencilere Türkçe, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi ile yabancı dil derslerinden toplam 50 soru sorulacak ve 75 dakika yanıtlama süresi verilecek. İkinci oturumda ise öğrencilere matematik ve fen bilimleri derslerinden toplam 40 soru sorulacak ve öğrencilerin yanıtlaması için 80 dakika süreleri olacak.
Merkezi sınav sonuçları 26 Haziran'da "https://www.meb.gov.tr" internet adresinde ilan edilecek.
2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı Mart ayı KTS(Kalite Takip Sistemi) etkinlikleri kapsamında Değerler eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel etkinlikler alan başlığı adı altında Toplum hizmeti çalışmaları gönüllülük esasına bağlı olarak, ilgili yönetmelikte belirtilen Sosyal Etkinlikleri Kurulunda alınan kararlar kapsamı ile ilgili madde Betül TEMURTAŞ danışman öğretmenin sorumluluğunda, 6.sınıf öğrencileri, öğretmenler ve velilerin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel toplum hizmeti çalışmasından sorumlu Betül TEMURTAŞ danışman öğretmenin eşliğinde toplum hizmetlerinin önemi ile ilgili gerekli bilgilendirme öğrenci ve velilere yapılmıştır.
Çalışmada öğrencilere çevre bilincinin oluşması için bilgilendirme yapıldı. Öğrencilerin çevreyi temiz tutmaları için üzerine düşen görevleri yerine getirmeleri teşvik edildi. Öğrencilerin ilk başta sürekli oynadıkları çevre olarak okuldaki çöpler toplandı. Böylelikle yaptıkları bu davranış okuldaki diğer öğrencilere örnek bir davranış oldu. Ayrıca geri dönüşüm kutuları yapan öğrenciler bu çöpleri geri dönüşüm kutularına koydular. Geri dönüşüm kutularını ve topladıkları atıkları plastik, kâğıt ve metal olarak nasıl ayırdıklarını öğrenciler velilere danışman öğretmen Betül TEMURTAŞ'ın ve 6.sınıfların Türkçe dersi öğretmeni Özge ÖZEL ÇELİK yardımıyla anlattılar. Velilerde bu konuda bilgi sahibi oldular.
Başka bir çalışma ise öğrencilere kütüphanedeki kitapları düzenli bir şekilde tutmanın bir kitabı kolayca bulabilmemiz için önemli olduğu vurgulandı. Okuldaki kitaplığımızda bulunan kitapları danışman öğretmen Betül TEMURTAŞ ve 6.sınıf öğrencileri kitaplığa dizdiler ve diğer öğrencilerin kitapları daha kolay bulmaları için yardımcı oldular.
KTS değerler eğitimi bilim, sanat, spor, sosyal-kültürel etkinlikler kapsamında okulumuzda bütün sınıf seviyelerinde seviye tespit sınavı uygulandı. Öğrencilerimize sınav deneyimi kazandırabilmek, gelişim düzeylerini takip edebilmek ve eksiklerini giderebilmek amacıyla yapılan deneme sınavının sonucu öğrencilerle, öğretmenlerle ve ailelerle paylaştık. Bu sınavla öğrencilerin kendi akademik başarı durumunun ve öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi sağlandı. Denemeden sonra öğrenciler ve öğretmenler bir araya gelerek genel değerlendirmeler yapıldı ve çalışma sistemi ilgili öğrencilere bilgiler verildi.
Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Mesleki Uygulama ve Esasları çerçevesinde öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırmak için her ay Kalite Takip Sistemine kaydedilmek üzere çalışmalar yapılmaktadır bu kapsamda 2023 Eğitim Vizyon Belgesi alan başlığı Eğitim Ortamları ve Fiziki İmkânlar Alanı kapsamında okul binalarının yapım ve onarımında geleneksel mimarimizden izler yansıtmaya çalışılarak yeni teknoloji ve enerji tasarrufu sağlayacak tasarımlar içermesine özen gösterilir. Okul ve pansiyonlardaki uygun mekânlar öğrencilerin, medeniyetimizin izlerini ve kültürel zenginliklerini tanımalarını sağlayacak şekilde tasarlanır. Bu tasarımlarda, kültür ve medeniyet tarihimizin büyüklerinden öğrencileri tefekküre sevk eden mefkûre oluşturan mısra, hat, minyatür, tezhip, karakalem, fotoğraf, karikatür levhaları, özgün söz, vecize, ayet ve hadislerle donatılır maddesi gereğince Yoncalı İmam Hatip Ortaokulu 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı Şubat ayı Kalite Takip Sistemi Vizyon Belgesinde yer alan ilgili alan başlığı ve ilgili madde doğrultusunda okulun uygun alanlarında özellikle okul koridorlarında hat sanatı kullanılarak, değerler eğitimini destekleyen tarihi dokularla duvar yazıları ve hadisler yazıldı.
KTS değerler eğitimi bilim, sanat, spor, sosyal-kültürel etkinlikler kapsamında okulumuz kütüphanesinde ve sınıflarda "Askıda Kitap" uygulaması başlatıldı. Öğrencilerimizin kitap sevgisini arttırmak, onlara okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla düzenlenen etkinliğe öğrencilerin yoğun ilgisi oldu. Durumu olmadığı için kitaba ulaşamayan öğrenciler askıda kitap uygulaması sayesinde kitaplara ulaşabildi.
Din öğretimi genel müdürlüğü mesleki uygulama esasları çerçevesinde öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırmak için İmam Hatip Ortaokulu son sınıf öğrencilerine genel ve mesleki liseler hakkında bilgi verilip tanıtım yapıldı. Mesleki ve genel liseler için gerekli puan türleri ve net ortalamaları ile ilgili bilgilendirme yapıldı.
İşte Meslek liseleri hakkında bilgiler, Meslek Liseleri teoriden çok pratik eğitim veren, çeşitli iş kollarına kalifiye eleman yetiştiren ve aynı zamanda üniversite de tercih edeceği bölümle alakalı temel bilgi ve becerileri kazanmak isteyen öğrencilerin tercih ettiği lise türüdür. Bunun yanında Meslek liseleri üniversite okumadan meslek sahibi olmak isteyen öğrencilerin iş yeri açma belgesi almalarına kolaylık sağlamaktadır.
Meslek lisesi öğrencileri okudukları bölümle ilgili ön lisans programlarına başvurmaları taktirde aldıkları puana ek olarak 0.06 katsayı avantajıyla tercih yapabilmektedirler.
Meslek liselerinde gördükleri eğitim ve öğretim programları sayesinde belli bir alanda uzmanlaşan öğrenciler iş bulmak noktasında normal liseleri bitiren öğrencilere oranla daha çabuk iş bulabilmektedir.
Öğrenciler, eğitimlerini sürdürürken sosyal güvence kapsamında erkenden sigorta başlangıçları yapılmaktadır.
Meslek liselerinde, Anadolu Meslek ve Anadolu Teknik Programı olmak üzere 2 ayrı programa yer verilmektedir. Anadolu Meslek Programları, sektörün kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak adına çalışmalarını sürdürürken, Anadolu Teknik Programları ise mesleki eğitimin yanında yüksek öğrenime geçiş yapmak isteyen öğrencilere yönelik eğitim vermektedir.
Öğrenciler seçtikleri bölümlerle ilgili tecrübe kazanabilecekleri staj imkanları sayesinde hem mesleki açıdan donanımlı bireyler olarak mezun olmakta hem de staj yaptıkları dönem boyunca aile ekonomisine katkıda bulunmaktadırlar.
Bazı kamu kurum ve kuruluşları personel alımı yapacakları zaman meslek lisesi mezunlarına yetkinlikleri doğrultusunda öncelik verebilmektedir.
Şubat ayı KTS faaliyeti kapsamında okulumuzda görev yapmakta olan öğretmenlere ve eğitim yöneticilerine güvenli internet kullanımı ve kişisel verilerin korunması konulu seminer düzenlenmiştir.
Semineri okulumuz İngilizce Öğretmeni Selçuk GÜLSOY düzenlemiş ve anlatmıştır. Seminerde internet kullanım oranları hakkında sayısal verilerin yanı sıra sosyal medya hesaplarının nasıl kullanılması gerektiği, paylaşımlardaki güvenlik unsurları ve internetin güvenli kullanımı için yapılması gerekenler, kişisel verilerin nasıl korunması ve saklanması gerektiği ile ilgili bilgiler aktarılmıştır. Güvenli internet kullanımına ilişkin önemli ipuçlarının paylaşıldığı seminerde aynı zamanda konuyla ilgili bilgi almak için temasa geçilecek kurumlar hakkında da bilgi verildi. Çocukların internetin zararlı etkilerinden nasıl korunması gerektiği ile ilgili bilgiler de aktarıldı. Seminere Türkçe Öğretmeni Özge Özel ÇELİK, Matematik Öğretmeni Vildan DEMİRAL, Fen Bilimleri Öğretmeni Betül TEMURTAŞ, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Mahsum ÇETİN, Sosyal Bilgiler Öğretmeni Ruken ÇOKU,Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Nihat AKBULUT katılmıştır. Seminer soruların cevaplandırılması ile son bulmuştur.
Ülkemizin topraklarında tarih boyunca büyük acılara neden olan deprem gerçeğine, her yıl 1-7 Mart 'Deprem Haftası' ile dikkat çekiliyor. Bu kapsamda da okulumuzda deprem tatbikatı yapıldı. İşte deprem esnasında yapılması gerekenler ..
Depreme Okulda Yakalananlar Ne Yapabilir?
Depreme Başka Bir Yerde Yakalananlar Ne Yapabilir?
Deprem Sırasında:
Dargeçit Kaymakakamlığı ve Dargeçit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile hayata geçirilen '' Geleceğimiz için kitap okumalı'' #KitaplarlaGüzelYarınlara ödüllü kitap okuma projesi kapsamında çalışmalarımız devam ediyor.
Kısaca hatırlayacak olursak projenin amaçları arasında; ' öğrencilerin kitap okuyarak düşünce eğitimini desteklemek, akıcı konuşmalarını sağlamak etkili yazma, yorumlama, Türkçe'yi etkili ve doğru kullanma, okuduğunu anlama, kendini ifade etme, yazım ve imla kurallarını aktif bir şekilde kullanma, okuma bilinci kazanma '' gibi üst dizey düşünme becerilerine sahip olmak yer alıyor.
projenin yürütülmesinde emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.
Başarılarını ödüllendirmek ve sürdürmek, motivasyonlarını arttırmak, geleceklerini daha iyi planlamalarına yardımcı olmak için, 7. Sınıf öğrencilerimizi rehber öğretmenleri Rıdvan KANCA ve Ruken ÇOKU eşliğinde proje lisesine, Anadolu lisesine ve Anadolu lisesi kız lojmanında bir oryantasyon gerçekleştirdik.
Bize çok iyi ev sahipliği yapan Dargeçit Fen ve Sosyal Bilimler Proje Lisesi Müdürü 'Abdulhalim Oğuz'a Baş M. Yardımcısı Abdulrahman AĞIRMAN'a, Anadolu Lisesi M. Yardımcısı Abdurrahim Hocaya Kız Lojman Müdür Yardımcısı Özge ÜZÜM'e öğrencilerimize ve bize gösterdikleri ilgi ve alakalarından dolayı teşekkür ederiz.
Okulumuzda deprem tatbikatı gerçekleştirdik. Bütün öğrenci öğretmen ve idarecilerimizle beraber deprem esnasında neler yapılıp neler yapılmaması gerektiği ile ilgili AFAD'ın yönergeleri doğrultusunda tatbikatı sorunsuz bir şekilde gerçekleştirdik.
İşte deprem esnasında yapılması gerekenler ..
Bina içindeyseniz
Dargeçit Kaymakakamlığı ve Dargeçit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile gelenekselleşen ve her her yıl yapılan ''okuma saati '' bu yıl projelendirilerek okullarda uygulanmaya başlandı.
Projenin amaçları arasında '' öğrencilerin kitap okuyarak düşünce eğitimini desteklemek, akıcı konuşmalarını sağlamak etkili yazma, yorumlama, Türkçe'yi etkili ve doğru kullanma, okuduğunu anlama, kendini ifade etme, yazım ve imla kurallarını aktif bir şekilde kullanma, okuma bilinci kazanma '' gibi üst dizey düşünme becerilerine sahip olmak yer alıyor.
Projenin başlangıç aşamasında 3 yıl sürdürülmesi düşünülüyor. Kapsamlı bir şekilde hazırlanan projenin bütün aşamaları tek tek düşünülmüş İlçe Milli Eğitim ve okullarda projenin takibi için komisyonlar oluşturuldu. Her dönem projenin sonunda en çok okuyan öğrenciler ödüllendirilecektir. Biz biliyoruz ki bu projeye katılan bütün öğrenciler proje sonunda kazançlı çıkacaktır.
Bu kapsamda okulumuzda da komisyon oluşturuldu. Her sınıfın danışman öğretmeni bulunmaktadır. Bütün sınıflarımızda ''Okuma Takip Defteri'' ile projenin sorunsuz bir şekilde ilerlemesi ve amacına ulaşması için gereken gayreti gösteriyoruz. Çünkü biz bu projeyi çok sevdik.
Projenin oluşturulmasında ve yürütülmesinde emeği geçen Dargeçit Kaymakamlığına, Dargeçit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne, Okul İdareci ve öğretmenlerimize en çok da öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.
'TÜRKÇE KULÜBÜ' kısa bir şekilde açıklanacak olursa; yukarıda görüldüğü üzere kendine ait bir simgesi olan, okulumuz bünyesinde kurulan, iki Türkçe öğretmeni ve öğrencilerden oluşan, öğrencilerin yararını esas alan ''kendi çapında'' örtük öğrenmeyi hedefleyen gönüllülük esasına dayalı bir kulüptür.
VİZYON
Gizil öğrenmeyi sağlayarak öğrencilerin akademik başarılarını arttırmak
MİSYON
Düşünme, anlama, araştırma ve sorun çözme yetkinliği gelişmiş; bilgi toplumunun gerektirdiği bilgi ve becerilerle donanmış; iletişime ve paylaşıma açık, sanat duyarlılığı ve becerisi gelişmiş; öz güveni, öz saygısı ve sorumluluk bilinci yüksek; gayretli, girişimci, yaratıcı, yenilikçi, barışçı, sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesine katkı sağlamaktır.
Bu çerçevede emeği geçen Türkçe öğretmenlerimize ve kulüp üyelerine emeklerinden dolayı teşekkür ediyoruz.
Okul müdürümüz Ali KARTAL , Müdür Yardımcımız Servet ALPKAYA Ve Müdür Yardımcımız Abdullah Çelik el birliği ile okulumuzda yenileme çalışmalarına devam ediyorlar. okulumuzda eskiyen sandalyeler onarılıyor, kapılar, dış cephe ve sınıflarımızın içi boyandı. Öğrencilerimizin daha iyi şartlarda eğitim görmesi için emek veren bütün idareci ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz.