Öğrencilerimizin; okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, medeniyetimizin kültürel mirasını değerlendiren, kültürümüzün söz ve yazı varlığını geliştiren, zenginleştiren ve yaygınlaştıran; geleceğin kültür elçileri olmak için çaba harcayan, okumayı bir yaşam biçimi hâline getiren, arkadaşlarıyla kültürel zeminde yeni bağlar kuran bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onların bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal, edebi ve meslekî gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmak amacıyla yürütülen projede bu ayki kitap değişimleri ve analizleri yapıldı.
8. Sınıflarımızla üçüncüsünü düzenlediğimiz iftar yemeği programını bu yılda gerçekleştirdik.
Bu yıl LGS’ye girip okulumuzdan mezun olacak olan 8. Sınıflarımızla Yoncalı Mahallemizde, okulumuzda bir araya geldik. Hem moral motivasyon hem de öğrencilerimizle güzel anılar biriktirmek amacıyla düzenlediğimiz iftar programına Okul Müdürümüz Ali Kartal, Mahalle Muhtarımız İsmail ÖZDEMİR, Mahalle İmamımız Hüseyin ÖZDEMİR ve Velilerimizden Mücahit Demirel ve Ortaokul Öğretmenlerimiz katılmışlardır. Öğrencilerle beraber iftar yapıldıktan sonra dua edilmiş ve yemek faslı sona erdi.
Yemekten sonra Program; şiir dinletisi, film gösterimi ve müzikli eğlence şeklinde sona erdi.
Maddi manevi desteklerinden dolayı okul idaremize ve öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.
Sık sık deprem gerçeği ile yüzleşen ülkemizde her yıl 1-7 Mart arası, deprem bilincinin oluşturulması ve depremlere karşı hazırlıklı olunması amacıyla "Deprem Haftası" olarak anılmaktadır. Bu kapsamda okulumuzda tatbikat gerçekleştirdik.
ABD Jeolojik Araştırma Merkezi’ne (USGS) göre, depreme yakalandığınız yerde kalır ve hareket etmezseniz yaralanma ihtimaliniz düşük olur. Dolayısıyla merkez, sarsıntı anında hızla dışarıya koşulmaması tavsiyesinde bulunuyor. Zira araştırmalar, çoğu yaralanmanın bina içinde hareket ederken veya dışarı çıkmaya çalışırken yaşandığını gösteriyor.
Uzmanlar, güvenliğinizi sağlayacak üç kelimeye dikkat çekiyor: “Çök, kapan, tutun”.
AFAD’ın internet sitesinde ve USGS’nin tavsiyesinde şu ifadeler var:
Başınızı iki elinizin arasına alarak veya bir koruyucu (yastık, kitap vb) malzeme ile koruyun. Sarsıntı geçene kadar bekleyin ve güvenli bir yerde diz üstü çökün. Baş ve enseyi koruyacak şekilde kapanın, düşmemek için de sabit bir yere tutunun. Sarsıntı sona erene kadar da bulunduğunuz yerde kalın.
Deprem anında ilk sığınılan yerlerden biri kapılar oluyor. Ancak eğer bina eski bir binaysa ve kapılar yüke dayanıklı değilse uzmanlar masa altlarının daha güvenli olabileceğini söylüyor.
Camlar ve pencereler genelde deprem anında kırılan, yıkılan ilk yerlerden olur. Uzmanların tavsiyesi bu bölgelerden uzak durulması yönünde.
Okul idaremiz tarafından uygulamaya konulan '' Ayın Sınıfı'' uygulaması Sınıfın Düzen ve Temizliği, Sınıf sıralarının düzeni, Yerlerin ve sıra altlarının temizliği, Çöp kutusunun olması ve amaca uygun kullanılışı, Sınıf panolarının düzeni ve sınıf perdelerin tam ve temiz oluşu, Sınıf Eğitim Ortamının Verimliliği, Ders araç gereçlerini getirip kullanma, Dersin işlenişini bozacak davranışlarda bulunmama, Derse aktif katılma, Nezaket ve Görgü Kurallarına Uyma, Öğretmenlere karşı saygılı olma, Sınıf arkadaşlarına saygılı davranma, Diğer sınıf öğrencileriyle olumlu ilişkiler kurma gibi ölçütlerin olduğu uygulamada bu ayın sınıfı aynı puanlarda oldukları için 5-A ve 7—B seçilmiştir. Sınıflarımız ödüllendirileceklerdir.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), çocukların gelişimine katkı sağlamak amacıyla geleneksel oyunları teşvik ediyor. Okul öncesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerini hedefleyen "Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu" adlı kılavuz kitap ve buna eşlik eden videolar, çocuklara unutulmaya yüz tutmuş oyunları yeniden öğretiyor.
"Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu" projesi, çocukların sosyal becerilerini artırırken aynı zamanda geçmişin kültürel değerlerini de yaşatmayı hedefliyor. Bu oyunlar kapsamında okulumuzda oyunlar oynamaya devam ediyoruz.
Yokus asagi olan bir yerin tepesindeki düzlük baslangiç noktası, yokusun bittigi yerdeki düzlük bitis noktas olarak belirlenerek, oyuncuların baslangiç noktasindan bitis noktasina hizli bir sekilde varmayı hedefleyerek tornetlerle yarışına “Tornet Yarışı Oyunu” denir.Yüzyüze 100 Oyun projesi kapsamında okulumuz 7/A sınıfı öğrencileriyle oynadığımız Tornet Yarışı Oyunu heyecan ve rakabet dolu geçti
Okulumuz 6/A sınıfı öğrencileri ile üçgen oyunu oynadık.Üçgen oyunu; yere düz bir çizgi çizilir ve çizginin tam karsisina yaklasik 1-1,5 metre uzagina istenen büyüklükte misketlerin içine siğacağı kadar bir üçgen şekli çizilir. Her oyuncunun getirdigi misketler bu üçgenin köşeleri, kenarlari ve içine dizilir. Oyuncular ellerine de birer misket alırlar ve oyuncular sırasıyla vuruş yapar, üçgenin içinden en fazla misketi çıkaran oyuncu oyunu kazanır.
ÇİZGİ OYUNU OYNANIŞI
Farklı yörelerde farklı isimlerde oynanan çizgi oyunu, çizilen oyun alanında taş sürüyerek oynanır. Bu oyunda her oyuncunun kendine ait yassı ve pürüzsüz bir taşı olur.
Bu taşın seçiminde orta büyüklükte ve tek ayağıyla sekerken sürüyebileceği özellikte olmasına dikkat edilir. Çizgi oyunu için 6 adet kareden oluşan aşağıda gösterildiği gibi bir oyun alanı çizilir. Oyuncuların oynama sırası sayışma tekerlemeleri söylenerek belirlenir. İlk oyuncu, taşını 1 numaralı alana atar ve o alana tek ayakla zıplar. Oyunun tamamında oyuncu artık tek ayaküstünde ve taşı sürüyerek hareket edecektir. İkinci ayağı yere değerse yanar. Taşın olduğu 1 numaralı alandan 2 numaralı alana taşını tek hamlede tek ayaküstündeyken sürüyerek zıplar.
Bunu yaparken sürüklediği taş veya kendi ayağı çizgilere değerse yanar. Bu durumda diğer oyuncu veya kontrol eden oyuncu “Çizgi!” diye bağırır. Oyuncu kurallara uygun şeklide taşını sırayla tüm karelerde sürükleyerek gezdirir. 6 numaralı alana kadar sürekler ve oradan da taşını dışarı sürükleyerek çıkmayı başardığında 2’lere geçmiş olur. 2’lere geçen oyuncu taşını ilk olarak 2 numaralı alan içine denk getirmelidir. Taşın olduğu alana ise tek ayakla çizgilere basmadan zıplayarak gidilir. Tek ayakla zıplayarak geldiği 2 numaralı alandan taşını sırasıyla önce 3, 4 ve sonra 5 ve 6 numaralı alana sürüyerek zıplar. 6 numaralı alandan taşını dışarı sürerek çıkarır. Böylece 3’lere geçmiş olur. Eğer 2’leri oynarken yanarsa sıra diğer oyuncuya geçer. Kendisine sıra geldiğinde ise 2’lerden oyuna devam eder. Oyun bu şekilde 3’ler, 4’ler, 5’ler ve 6’lar için de aynı şeklide oynanır. Taş ilk olarak kaçlar oynanıyorsa o alana atılır. 6’ları ilk bitiren oyunu kazanmış olur.
Ock
Velilerimize ve öğrencilerimize kitap okuma sevgisini kazandırmak , kitap okumayı bireyin hayatının her döneminde kalıcı kılmak ve kitap okuma alışkanlığı oluşturmak, ailelerin çocuklarıyla birlikte verimli zaman geçirmesini sağlamak, ailede her gün belli bir kitap okuma saati oluşturmak amacıyla bu projeyi hayata geçirdik.
Millî Eğitim Bakanlığınca bu yıl ilk kez yarıyıl tatilinden önceki son haftada öğrencilerin keyifli ve öğretici bir hafta geçirmeleri; sanatsal, kültürel, sportif ve bilimsel faaliyetlere katılmalarının teşvik edilmesi için "dönem sonu faaliyet haftası" düzenleniyor. Yapılacak etkinliklerle öğrencilerin dil bilgisel ve hitabet yeteneklerini geliştirmesi, yeteneklerini sergileme fırsatı bulması, paylaşmanın önemini kavraması, takım çalışmasının başarıdaki rolünü öğrenmesi, bilim aktiviteleriyle yeni deneyimler yaşaması, keyifli vakit geçirmesi ve bunlarla beraber okulun sadece akademik başarı için değil, sosyal gelişim için de bir fırsat olduğunu yaşayarak görmeleri hedefleniyor.
Okulumuzda da bu kapsamda '' Bilgi yarışması,Münazara, Bedensel Çalışmalar, yüz yüze 100 Oyundan çeşitli oyunlar, Eğitsel Matematik Oyunları, Boyama etkinlikleri, Geziler, Kelimeyi Bul '' gibi bir çok faaliyet gerçekleştirilmektedir.
Emeği geçen idareci ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı T.C. Diyanet İşleri Başkanlığı T.C. Gençlik Ve Spor Bakanlığının ortaklaşa yürüttüğü ‘’Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum Projesi’’ okulumuzda uygulanmaya devam ediyor.
“Öğrencileri bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı; millî, ahlaki, insanî, manevi ve kültürel değerlere göre” yetiştirmek gibi amaçları olan projede daha önce öğrencilerimizle beraber Kuş Yuvası oluşturma, Bulunduğumuz Çevreyi Temiz Tutma, gibi etkinlikleri Köy imamız Hüseyin ÖZDEMİR’le işbirliği içinde yapmıştık.
Bunlara bir yenisini daha ekleyerek bu haftada Mezarlık ziyaretinde bulunup, bütün ebedi hayata intikal etmiş yakınlarımız, şehitlerimiz ve Filistin’deki kardeşlerimiz için dua etkinliği düzenlenmiştir.
Etkinlikten sonra öğrencilerimize ikramda bulunulmuş ve geleneksel oyunlarımız oynanmıştır. Çalışmalarından dolayı Mahalle Hocamız Hüseyin ÖZDEMİR'e teşekkür ediyoruz.
İlçemizde yapılan kros yarışmasına katılan öğrencilerimizden yine derece var. Yarışmada grupça 2. olan öğrencilerimizin kupalarını İlçe spor müdürü Abdurrahman ÇİÇEK'ten alan öğrencilerimizi tebrik eder başarılarının devamını diliyoruz.
Köyümüzde Şehit ailesi olup ikamet eden DİNÇ ailesini öğrencilerimizle beraber ziyaret ettik. Ziyarete Okul Müdürümüz Ali KARTAL , Din Kültürü öğretmenlerimiz Mahsum ÇETİN, Hüseyin ADMIŞ ve Türkçe Öğretmenimiz Rıdvan KANCA katıldı. Bizi güler yüz ve hoş sohbetleri ile karşılayan Şehit ailemize teşekkür ettik. Dua okuyup tekrardan minnettar olduğumuzu hatırlattık.
okulumuzda sınıflar arası siyer yarışması yapıldı.Din kültürü öğretmenimiz Mahsum ÇETİN tarafından öğrencilere hem motivasyon amaçlı hem de Peygamberimizin hayatı ile ilgili farkındalık oluşturması için yarışma yapıldı. Renkli anlara sahne olan yarışmada kazananlar ödüllendirildi. Emeklerinden dolayı öğretmenimize teşekkür ediyoruz.
Okulumuzda uygulanmaya başlayan Çevreme Duyarlıyım ve Değerlerime Sahip Çıkıyorum'' projesi öğrencilerimize ve velilerimize anlatıldı. Proje yürütücüsü Rıdvan Hoca, İdarenin de desteği ile öğrenciler ve velilerle görüştü. Projenin işbirlikçileri, amacı ve yürütme süreci ile ilgili bilgiler verilmiştir.
Projenin amacı: Öğrencilerimizin “millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerimizi benimseyen, koruyan ve geliştiren fertler olmalarına” ayrıca çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış, bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı; millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerimizi kendi yaşantılarında inşa etmiş; akl-ı selim, kalb-i selim ve zevk-i selim sahibi, bedensel ve sosyal bakımdan dengeli bireyler olarak yetiştirilmesine katkı sağlamaktır.
Okumadan geçen bir gün yitirilmiş bir gündür.''
Milli Eğitim Bakanlığı, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen
OKU-YORUM Okuma Kütürünün Geliştirilmesi Projesinde, Yoncalı İmam Hatip Ortaokulu olarak her sınıf düzeyinden 4 takımdan oluşan öğrencilerimiz ve 8 öğretmenimizin katılımıyla etkin bir şekilde görev almaktayız.
Din öğretimi genel müdürlüğü mesleki uygulama esasları çerçevesinde öğretmenlerin bilgi ve becerilerini artırmak için İmam Hatip Ortaokulu öğretmenlerine Etkili sunum teknikleri, uygulamaları ve araçları konulu sunum yapılmıştır.
Etkili sunum teknikleri
Sunumlar hayatımızın pek çok evresinde bir konuyu ya da bir olayı anlatmak için kullandığımız bir teknik olarak biliniyor. Ancak sunum ya da sunumları yaparken karşımızdaki insanları üzerinde bir etki izlenim bırakabilmek ve anlattıklarımızı aktarabilmek için sunumlarımızın daha etkili olması gerekir.
İyi hazırlanmış bir sunumun özellikleri şunlardır: